Muitas novidades para a próxima temporada e ainda atrações especiais no maior evento da modalidade em agosto

Potro do Futuro, Campeonato Nacional, Copa Internúcleos e prova internacional de rédeas estão marcados para acontecer de 15 a 18 de agosto, em Avaré/SP, no Parque de Exposições Fernando Cruz Pimentel (Emapa). A divulgação está ‘a todo vapor’ e entre os destaques, a maior premiação da história da Associação, arquibancadas para mais de 500 pessoas, evento com entrada franca, camarotes, lojas countries.

E claro, os melhores do Brasil na modalidade. Trata-se do maior evento de rédeas da América do Sul, pela importância do título e pelo número de inscritos. “A expectativa é muito alta para este evento e o coração acelera quando falamos dele! Teremos muitas novidades e será nossa maior premiação em dinheiro em todos os anos, além de muitos outros brindes”, conta Francisco Moura, presidente da ANCR, entidade promotora do evento.

Está sendo anunciada uma premiação de R$ 500.000,00. Realmente, uma grande conquista para esse esporte. Chico Moura lista ainda algumas novidades para o evento. Entre elas, será dado um anel de premiação para o campeão do Potro do Futuro Aberto N4, no valor de R$ 50 mil, patrocínio do Haras Retiro Velho. Para o campeão do Potro do Futuro Amador N4, patrocínio do Cardinal Ranch, a premiação será um trailer para dois cavalos.

Associação Nacional de Rédeas
Anel de premiação para campeão do Potro do Futuro; novidade para este ano

As provas já são transmitidas online, mas a novidade será um comentarista durante a transmissão das finais do Potro do Futuro Aberto e Amador. O evento terá ainda: telão de 6mx3m; a TV Rédeas, com lançamento no Potro do Futuro; o I ANCR International Open Aberto e Amador; grife ANCR com muitas novidades; distribuição de brindes. “Além de outras surpresas para quem for ao evento!”.

Suspenses a parte, a certeza é de que “tudo está sendo preparado com carinho para receber os nossos grandes astros, nossos associados, toda sua família e amigos, com muito conforto e uma qualidade técnica surpreendente”, reforça o dirigente. Estar presidente da ANCR, segundo Chico Moura, é uma responsabilidade muito grande, mas ao mesmo tempo, uma honra.

“É gratificante poder representar esta modalidade maravilhosa. Eu tenho andado bastante pelo Brasil e por onde passo vejo a solidificação dos núcleos e o crescimento de participantes na rédeas. Isso me deixa super motivado e eleva a expectativa para este evento. Vamos ter provas de excelente qualidade técnica e um grande público. Haja visto os pré-futurities e a primeira chamada de inscrição”, ressalta Chico, animado e com esperança de que seja recorde, com grande número de participantes.

Associação Nacional de Rédeas
Trailer também está entre os prêmios

A ideia é, que de um ano para outro, o evento possa ser superado. Trabalho e empenho não faltam para essa diretoria nesse quesito. O ‘plus’ será a comemoração dos 30 anos da Associação Nacional do Cavalo de Rédeas em 2019. As ‘velinhas’ já foram apagadas, já que a ANCR foi fundada em 15 de abril de 1989. Mas a festa será durante o Potro do Futuro e Campeonato Nacional em Avaré.

“Temos muito que comemorar! A rédeas é uma modalidades apaixonante e serve como base para muitas outras modalidades equestres. Vamos fazer uma grande festa no Potro do Futuro, com um show do Rodrigo Haddad e banda, encerrando o evento e marcando a comemoração dos 30 anos de ANCR. Ainda estamos programando homenagens a pessoas que foram importantes nestes 30 anos. Enfim, teremos muitas ações para registrar com alegria toda esta linda historia!”

Para que uma associação alcance o patamar da ANCR, foi necessária, sem dúvida, a contribuição de todos que passaram pelas gestões desde o início. O objetivo de uma entidade de modalidade, ou de raça, é o fomento, é fazer crescer. Chico ressalta que um dos pontos mais importantes tratados nesse período foi a regulamentação do esporte. Especialmente pelo fortalecimento dos núcleos regionais, que segundo ele, são o Futuro da ANCR.

Associação Nacional de Rédeas
Distribuição de brindes

“Sem medo de errar digo que será através dos núcleos que manteremos o crescimento da modalidade de forma exponencial. A ANCR se preocupa ainda com a melhoria continua do esporte, promovendo clínicas, rookie days e fazendo os eventos oficiais. O trabalho sério ao longo destes 30 anos nos deu credibilidade e atratividade para conseguirmos, em 2018, um volume de 47 patrocinadores”.

Segundo o dirigente, esse número já foi superado para 2019, outra boa conquista. “Os patrocinadores e apoiadores são fundamentais para reduzirmos custo de inscrição e aumentamos premiação. Queremos deixar a modalidade cada vez mais atrativa para investidores e amantes da rédeas. Cada sócio e dirigente colocou o seu tijolo nesta construção e hoje temos uma sólida e próspera associação”.

Já falando no próximo ano hípico, que começa após o Potro do Futuro, Chico comenta a respeito de algumas alterações de regulamento. Na visão dele, a preocupação é crescer de uma forma consistente e estruturada. “Para isso, sendo afiliada a NRHA, a ANCR segue as regras que foram construídas por eles, com experiência de mais de 50 anos na atividade. Em alguns casos, ajustamos de acordo com a nossa realidade e cultura”.

Associação Nacional de Rédeas
Público pode visitar os estandes nos intervalos das provas

Diretoria e o departamento de comunicação da ANCR vêm trabalhando bastante para divulgar as regras existentes, as alterações e seus motivos. “Nossa grande preocupação hoje é com o bem-estar animal e cuidado destes animais que amamos, os cavalos. Teremos um juiz responsável pelo bem-estar animal em todos os eventos, e ajudantes espalhados por toda a dependência da Emapa”, avisa.

Não há dúvidas de que a regulamentação do esporte é fundamental para o futuro da ANCR e da modalidade. Por esse motivo, toda a diretoria, segundo o presidente, está empenhada e trabalhando para que todos conheçam cada vez mais as regras e possam cumpri-las de forma suave e sem transtornos. Muitas dessas mudanças já estão divulgadas nas redes sociais da Associação.

Para encerrar, Chico falou sobre o momento da rédeas. Em suas palavras, está melhorando a cada evento. “Sou suspeito para falar (risos), mas cada evento fazemos melhor, com mais público e mais participantes. Estamos em um bom momento e podemos afirmar isso com o com os resultados dos leilões de cavalos com genéticas de rédeas. Médias surpreendentes e valores de cavalos prontos superando as expectativas”.

Associação Nacional de Rédeas
Layout de arquibancadas e camarotes para dar conforto ao público

Ele ainda comenta que fica muito emocionado e contente ao ver, especialmente nas mídias sociais, pessoas de todo Brasil montando um cavalo de rédeas. “Vemos treinadores novos divulgando seu trabalho. A rédeas é uma grande paixão e quando todos entendem que se crescemos juntos, o sucesso é garantido. E hoje temos isso. Em face de todo o exposto, só temos a certeza de que 2019 já é, e será ainda de mais sucesso! Para finalizar, sempre gosto deixar claro que não fazemos nada sozinho. A ANCR é feita por todos e para todos!”

Informações: www.ancr.org.br | Instagram @ancr_oficial | Facebook @ancr.redeas

 Por Luciana Omena
Fotos: Adilson Silva e Cedidas

56 Comentários

  1. My partner and I stumbled over here from a different page
    and thought I might as well check things out. I like what I see so now i am following you.
    Look forward to exploring your web page yet again.

  2. Thanks , I have just been searching for info about this topic for a long time and yours is the best I’ve discovered till now.
    However, what about the bottom line? Are you certain in regards to the supply?

  3. I’m excited to find this web site. I wanted to thank you for ones time for this
    wonderful read!! I definitely appreciated every part of it and I have you saved as a favorite to check out new things on your blog.

  4. Wow that was strange. I just wrote an really long comment
    but after I clicked submit my comment didn’t appear.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say superb blog!

  5. of course like your web site but you have to take a look at the
    spelling on quite a few of your posts. Many of them are rife
    with spelling problems and I to find it very troublesome to
    inform the truth however I will definitely come again again.

  6. I have to thank you for the efforts you have put in writing this blog.
    I am hoping to check out the same high-grade content from you in the future
    as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own website now
    😉

  7. I believe what you posted was very logical. But, consider this, suppose you added a little information? I
    ain’t saying your content is not solid, however what if you added a title that makes people want more?

    I mean Associação Nacional de Rédeas se prepara
    para comemorar seus 30 anos – Cavalus is a little boring.

    You should glance at Yahoo’s home page and note how they create news headlines to get people to click.

    You might add a related video or a picture or two to get readers
    excited about everything’ve written. In my opinion, it could make your website a little livelier.

  8. Wow that was strange. I just wrote an extremely long comment but after I clicked
    submit my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways, just wanted to say excellent blog!

  9. Hello there! This post couldn’t be written any better!
    Reading through this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this page to him.
    Fairly certain he will have a good read. Thank
    you for sharing!

  10. It’s appropriate time to make some plans for the future and it’s time to be happy.

    I have read this post and if I could I want to suggest you some interesting things
    or suggestions. Maybe you could write next articles referring to this
    article. I want to read even more things about it!

  11. I’m really inspired along with your writing abilities and also with the layout to your blog.
    Is that this a paid subject matter or did you customize it yourself?

    Either way keep up the excellent quality writing,
    it is uncommon to look a nice weblog like this one
    nowadays..

  12. I love your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself
    or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I’m looking to design my own blog
    and would like to know where u got this from. thanks

  13. Hey very cool website!! Guy .. Beautiful .. Superb ..
    I’ll bookmark your website and take the feeds also? I’m happy to find numerous useful info right here in the submit,
    we’d like work out more strategies on this regard, thank
    you for sharing. . . . . .

  14. I am really enjoying the theme/design of your web site.

    Do you ever run into any browser compatibility issues?
    A handful of my blog audience have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Safari.

    Do you have any ideas to help fix this issue?

  15. First of all I want to say excellent blog! I had a quick question that I’d like to
    ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear
    your thoughts prior to writing. I have had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas out.

    I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to
    15 minutes are generally wasted simply just trying to figure out how
    to begin. Any recommendations or tips? Cheers!

  16. Pretty section of content. I just stumbled upon your web
    site and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts.
    Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.

  17. What’s Going down i’m new to this, I stumbled
    upon this I’ve found It absolutely useful and it has aided me out
    loads. I hope to give a contribution & aid different customers like its aided me.
    Good job.

  18. You actually make it appear so easy with your presentation but I
    to find this matter to be really something that I think I might never understand.

    It sort of feels too complicated and very wide for me.
    I’m having a look ahead on your next publish, I will try to get the cling
    of it!

  19. hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked up something new from right
    here. I did however expertise a few technical points using this website, as I experienced to reload the website many times previous to
    I could get it to load properly. I had been wondering if your web
    hosting is OK? Not that I’m complaining, but slow loading
    instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high-quality score if advertising
    and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your respective exciting content.

    Make sure you update this again soon.

  20. I seriously love your website.. Excellent colors & theme.
    Diid you create this web site yourself? Please reply
    back as I’m hoping to create my very own site and want
    to find out where you got this from or exactly whaat the theme
    is named. Thanks!

  21. Great blog! Is your theme custom made or did you download
    it from somewhere? A design like yours with
    a few simple tweeks would really make my blog jump out.
    Please let me know where you got your theme. Cheers

  22. I am extremely inspired along with your writing abilities and also
    with the layout on your weblog. Is this a paid topic or did you modify it your
    self? Either way stay up the nice high quality writing, it’s uncommon to
    see a great blog like this one these days..

  23. My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs. But he’s
    tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on a number of websites for about a year and am worried
    about switching to another platform. I have heard great things about blogengine.net.
    Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
    Any kind of help would be greatly appreciated!

  24. When I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and
    now whenever a comment is added I get 4 emails with the exact same
    comment. There has to be a way you are able to remove me from that service?
    Appreciate it!

  25. First off I would like to say terrific blog! I had a quick question that
    I’d like to ask if you don’t mind. I was interested
    to know how you center yourself and clear your head before writing.
    I’ve had difficulty clearing my thoughts in getting my ideas out.
    I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually lost just
    trying to figure out how to begin. Any recommendations or
    hints? Cheers!

  26. Howdy, I do believe your web site may be having web browser compatibility issues.
    Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it’s
    got some overlapping issues. I just wanted to give you a quick
    heads up! Besides that, excellent website!

Escreva um comentário